5 دلیل استفاده از نمایشگاه های مجازی در راستای رشد تکنولوژی

5 دلیل استفاده از نمایشگاه های مجازی در راستای رشد تکنولوژی

تکنولوژی بی وقفه در حال حرکت به جلو است و انسان ها برای اینکه از این قطار سریع السیر عقب نمانند، لازم است تا خود را مکررا بروز کنند. در عصر دیجیتال امروز، برای ارائه دانش و بسط تکنولوژی راه های فراوانی وجود دارد که استفاده از گالری مجازی و ظهور غرفه های نمایشگاهی مجازی از جدیدترین و هیجان انگیزترین روندها در صنعت نمایشگاه و رویدادها است. غرفه نمایشگاهی مجازی یا گالری مجازی یک محیط مجازی است که غرفه های زنده ای  را شبیه سازی می کند که از طریق دسکتاپ، لپ تاپ و دستگاه های موبایل خود قابل بازدید است. غرفه های مجازی به دلیل تجربه کاربری جذاب و همه جانبه ای که ارائه می دهند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. آنها این امکان را به مشتریان می دهند تا به صورت راحت برندهای مختلف و محصولاتشان را مشاهده کنند.

در دنیای امروز مشکلات سیاسی، اقتصادی و گاها مشکلات پاندمی همچون گسترش ویروس کرونا مانع از تشکیل نمایشگاه های حقیقی می شوند؛ اما در این بین تکنولوژی وارد عمل شده و غرفه های نمایشگاهی مجازی جای خود را بیش از پیش بین مردم باز می کنند. از لحاظ فرم دیجیتالی بودن، این روش بسیار هیجان انگیز و عالی است. در زیر به برخی از مزایای داشتن غرفه نمایشگاهی مجازی که با تکنولوژی روز اداره می شود، پرداخته شده است.

استفاده از نمایشگاه های مجازی در راستای رشد تکنولوژی

  1. فراخوان نام تجاری و برند شما از این طریق زیاد می شود.

نمایشگاه های مجازی تجاربی را فراهم می کند که افراد می توانند به صورت زنده از آن استفاده کنند. مفهوم نمایشگاه مجازی در صنعت رویدادها و نمایشگاه ها نسبتاً منحصر به فرد و جذاب است. این نمایشگاه های آنلاین از فناوری هایی استفاده می کنند که افراد را در یک فضای مجازی سه بعدی غوطه ور می کنند، که این یک تکنولوژی تعامل جدید و پیشرفته است. نمایشگاه های مجازی دارای UX جذاب هستند که کاربران می توانند:

  • حرکت در غرفه مجازی
  • تعامل با اجزای مختلف
  • ارتباط با نمایندگان مجازی

و مواردی از این قبیل را تجربه نمایند. این تجربه می تواند به بهبود حفظ نام تجاری و یادآوری ارزش شما کمک کند. به عبارت دیگر، غرفه های نمایشگاهی مجازی می توانند ابزاری عالی برای بازاریابی باشند که احتمالاً کاربران مدتها آن را به خاطر می سپارند. این امر همچنین می تواند منجر به افزایش بازاریابی دهان به دهان شود که باز هم آگاهی از نام تجاری و ارزش یادآوری را افزایش می دهد. تکنولوژی در بحث بازاریابی نیز می تواند سرآمد باشد.

  1. تولید بیشتر منجر می شود.

گالری مجازی به طور طبیعی برای مخاطبان گسترده ای قابل دسترسی است. افراد علاقه مند در سرتاسر جهان، می توانند برای راحتی شما فقط با چند کلیک از غرفه مجازی شما دیدن کنند. آنها نیازی به مسافرت، فراهم نمودن مدارک یا پرداخت هزینه برای محل اقامت ندارند. از آنجا که افراد می توانند از محل فعلی خود به لطف تکنولوژی و بدون هیچ زحمتی از غرفه های شما بازدید کنند لذا احتمال مراجعه افراد به غرفه مجازی شما بسیار زیاد است. بنابراین، هنگامی که غرفه شما در یک سیستم عامل دیجیتال فعال شد، افراد می توانند به راحتی و به سلیقه خود از آنها دیدن نمایند.

به طور طبیعی، از آنجا که افراد بیشتری از غرفه شما بازدید می کنند، احتمال تولید محصول بیشتری وجود دارد. گالری مجازی می تواند ماه ها فعال باشد و می تواند روزانه شاهد بازدید مداوم بازدیدکنندگان جدید باشد و به طور قابل توجهی شانس شما برای تولید بیشتر و تبدیل مشتری را افزایش دهد. همچنین، با ورود بازدیدکنندگان شما می توانید اطلاعات تماس آنها را ذخیره نموده و در سناریوهای بازاریابی دیگر به کار گیرید. تکنولوژي این شرایط را فراهم می آورد تا اطلاعات مخاطب را به طور سیستماتیک در سیستم CRM با استفاده از یک راه حل نرم افزاری به روز کرد.

گالری مجازی

  1. افزایش تجربه فروش

گالری های مجازی می توانند با ارائه یک روش تعاملی، ارتباط جذابی برای بازدیدکنندگان ایجاد نمایند و آنها برای بازدید های بعدی ترغیب کند. افراد تجربه بازدید 360 درجه از گالری مجازی را کسب می کنند. همچنین آنها می توانند فقط با چند کلیک با اجزای مختلف غرفه مجازی ارتباط برقرار کنند. آنها می توانند محصولی را که در معرض نمایش است بررسی کنند، چندین فایل را بخوانند یا با نماینده در محیط نمایشگاه مجازی تعامل داشته باشند.

نمایشگاه های مجازی همچنین گاهی اوقات می توانند آموزنده تر از رویدادهای زنده باشند زیرا غرفه داران می توانند اطلاعات مربوط به محصولات را به صورت متن، گرافیک یا نمودار که بسته به نظر فرد نمایش داده می شوند، مشاهده کنند.

4- پایگاه داده قوی به دست آورید.

تکنولوژی جدید در این نمایشگاه ها می تواند منجر به استخراج داده برای تجارت شما شود. با یک رویداد زنده، شما فقط یک گزارش از افراد حاضر یا اطلاعات تماس طرف های علاقه مند را دریافت می کنید. با وجود رویدادهای مجازی، داده هایی که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید بی حد و حصر است. شما می توانید تک تک کارهایی را که یک شرکت کننده انجام می دهد را دنبال کنید؛ لذا می توانید به داده هایی از جمله موارد زیر دسترسی داشته باشید:

  • جمعیت شناسی مخاطبان
  • وقت صرف شده توسط افراد در غرفه مجازی شما
  • عناصر غرفه که بیشتر مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است.
  • اسنادی که کاربران بیشترین زمان را برای خواندن آن صرف کرده اند.

پایگاه داده نمایشگاه های مجازی

شما می توانید از همه این داده ها برای تهیه گزارش هایی استفاده کنید که می توانند در بازاریابی بسیار سودمند باشند.

  1. همیشه برای تجارت آماده باشید.

تا زمانی که بخواهید می توانید نمایشگاه مجازی را بصورت شبانه روزی میزبانی کنید. افرادی که حضور در رویداد زنده شما را از دست داده اند می توانند در هر زمان که غرفه مجازی برقرار است از نمایشگاه مجازی شما بازدید کنند. آنها می توانند به راحتی روی دسکتاپ، رایانه یا دستگاه همراه فعالیت شما را مشاهده کنند. داشتن غرفه نمایشگاهی مجازی مانند داشتن یک نمایشگاه زنده است که برای بازدید کنندگان 24/7 باز است. هر بار که شخصی از غرفه مجازی شما بازدید می کند، فرصتی برای تجارت است.

امروزه تکنولوژی توانسته است به خوبی در زندگی افراد رخنه نماید، لذا به کارگیری آن در بحث بازاریابی نیز می تواند بسیار مفید باشد.

منبع 1

منبع 2

اقای مهاجرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *